Rowa Vmotion®. Virtuelt fremvist vareudvalg.

Moderne apoteker satser ikke kun på automatisering i forbindelse med varelageret. Der er også et potentiale i det fremviste vareudvalg til at præsentere produkter mere overskueligt og tidssvarende, samtidig med at omkostningerne reduceres.

 

I stedet for fysiske pakninger på hylderne præsenteres OTC- og håndkøbsprodukter nu på store skærme for kunderne. Skærmene er berøringsfølsomme og er forbundet til Rowa-plukkesystemet. Produktet, som udvælges via et tryk på skærmen, tages fra lageret og transporteres til skranken.

Apotekerne har dermed en helt ny mulighed for at indrette det fremviste vareudvalg. Skærmene ser altid rene og fyldte ud, og den fysiske lagervedligeholdelse bortfalder. Man kan få vist alle indikationer ved at føre fingeren henover skærmen. Der står Category Management-skabeloner rådighed for at udforme indikationerne, designet kan tilpasses til apoteket.

Den "virtuelle" opfyldning kan også foretages nemt og fleksibelt via en cloudbaseret webportal. Således kan det viste tilpasses tidsstyret og afhængigt af vejret. Yderligere indhold, f.eks. videoer eller reklame kan integreres særskilt. Betjeningen foretages via en vilkårlig terminal med adgang til internettet. Således kan man også styre flere filialer eller en kæde centralt.